1 Jan 2013

First Post Januari 2013



Assalamualiakum..

Selamat pagi.. Dan selamat laa tahun baru sangat kan.. Pelik betul orang sekarang ni.. Tahun baru Masihi di agung2 kan.. Tahun Hijrah di pinggirkan.. Ini ke Negara Agama rasmi nya Islam ? Oke.. Aku tak tuju kan kepada orang yang menyambutnya.. Tapi aku tuju kan kepada orang yang menganjurkannya.. Tiada penganjuran, Tiada kepestaan. Mungkin ada sekolompok dua tiga.. Itu mesti tak boleh lari..

Jiwa muda, Naluri muda, Otak muda, Malam masih muda.. Boleh dianggapkan semuanya muda.. Tapi bila dah jadi 'bapa' dan 'ibu' yang tak ada saksi baru tahu masa itu dah tua 'singkat'. Sememangnya korang faham maksud aku.. Tiada maksiat tiada pesta.. Itu perangai orang Melayu Islam.. Walaupun pergi Sembahyang Jumaat tiap2 minggu.. Solat fardhu.. Waallahualam..

Aku bukan anti orang yang pemikiran seperti itu.. Tapi aku dah muak dengan perangai anak muda seperti itu.. Tatkala malam ini pasti ramai yang merempit untuk menyempitkan lagi rumah2 Hospital.. Malah si gadis lebih rela di 'angkut' seperti sampah sarap yang tak dikutip dua tiga minggu.. Macam mana aku nak bangga dengan anak2 Melayu ?

Betul cakap anda.. Kita masih muda.. Kena enjoy lebih.. Dah tua esok baru bertaubat.. Berbuat baik.. Selalu naik kaki tangga srau/masjid.. Tuptuptup.. Inalillah masa tengah buat maksiat.. Masa itu lah nak ke dunia berbuat kebaikan.. Astgarfirullah.. Masa hujan lebat pon sanggup redah.. Asal kan boleh tengok konsert.. Tapi nak pegi surau/masjid hujan renyai2 pon dah malas.. Oke aku pon tergolong..

Dah malas aku nak berceloteh panjang2.. Nak kena prepare barang lagi.. Kerja tertunggak.. Esok nak berangkat ke MELAKA BANDARAYA BERSEJARAH.. Buku log dah hantar baru puas hati.. Okeh..

Wasalam.. 01 Januari 2013

No comments:

Post a Comment