27 May 2013

Cerita Panggung Fast and Furious 6

Assalamualaikum.

Kali ini aku nak citer sikit pasal movie dan panggung.. Haa.. mesti pelik kan tak pernah2 aku citer pasal movie nih.. Mungkin ini yang pertama kot.. Hehe.. Siapa yang dah tengok Fast And Furious 6 ? Korang rasa best tak ? Bagi aku best dia punya aksi stunt.. Tapi jalan cerita agak bosan sikit sebab kurangnya aksi berlumba.. Sebelum ni pon FAF5 pon agak kurang aksi berlumba.. Hanya membuat strategi untuk menciplak berjuta - juta billion dollar.. Walaupun jalan cerita  dia bagi aku bosan pada permulaan tapi memang terbaik pada pertengahan dan kemuncak dia.. Bak kata orang 'feel' dia biasa mula2.. kemudian layan sikit.. biasa balik.. dan last sekali gempak..

Bagi aku aksi paling best sekali dalam jalan cerita ni masa Toretto (Vin Desel) menyelamatkan Letty (Michelle rodriguez) dekat atas jambatan masa kereta kebal nak terbalik.. Perghh !! Memang cantik dia punya scene dengan shot dia.. Cerita ni pon kadang2 ada lawak juga.. 2 orang berkulit gelap Roman (Tyrese Gibson) dengan Tej (Ludacris) buat watak bangang diorang.. Dari mula sampai la ending cerita..



Cerita Fast And Furious ni memang lama aku follow.. Sebab dia punya cerita melibatkan perlumbaan kereta.. Dan paling best bila kereta lama old school atau (muscle) lumba dengan kereta baru.. Siap2 modifikasi yang gempak.. Aksi diorang lagi nampak real  bila berlanggar.. Memang teknik CGI diorang tinggi sebab kepakaran dan peralatan.. Kalau Malaysia ? Huh ! Bukan nak kritik tapi api kereta terbakar pon nampak kartun.. Apa lagi babak yang melibatkan kerugian yang tinggi ? Hahaha..

Sebenarnya cerita ni esok nak keluar kat panggung malam tuh aku dah tengok.. Haa ? Pelik kan ? Biasalah pirate download maa.. Tapi gambar tak cantik  sangat laa.. Kadang2 blur.. Kadang2 kamera lari2.. Kadang2 ada orang bangun berjalan.. Haha.. Biasalah tuh.. Nama pon percuma.. Tapi hari lusanya aku balik kampung kawan pulak ajak tengok kat wayang.. Citer mula pukul 3 petang.. Kitaorang masuk 3 suku macam tuh.. Aku tak heran laa sebab aku dah tengok.. Dan hari itu jugalah aku pertama kali tengok wayang di tempat aku yang baru bukak dekat Kampar, Perak.. Bilik tonton ada banyak juga laa.. Tapi tempat takde laa besar sangat.. Gambar pon cantik.. Cuma audio dia kurang sikit laa.. Bagi aku laa.. Sebab lain macam aku dengar dia punya sistem audio..

Dan terakhir sekali mungkin akan ada Fast and Furious 7 pulak.. Sebab diaorang rewind ke Fast and Furious Tokyo Drift masa kereta Rx7 Han Lue (Sung Kang) terbalik.. Jadi kita tunggu jelah.. Haha.. Okeh selamat malam..


2 comments:

  1. done follow sini no. 142
    sudilah kiranya follow me back yea..
    he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

    http://tengkubutang@gmail.com/

    dan my 2nd blog
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/

    ReplyDelete


  2. افضل الخدمات المنزلية بمدينة الجبيل 0551844053 تنظيف الفلل والبيوت وتسليك المجارى وخدمات التنظيف
    بالكامل من شقق وفلل وسجاد وخزانات ومكافحة الحشرات ومكافحة النمل الابيض بالجبيل

    شركة مكافحة حشرات بالجبيل
    شركة تنظيف منازل بالجبيل
    شركة تسليك مجارى بالجبيل
    شركة مكافحة النمل الابيض بالجبيل
    شركة تسليك مجاري بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة مكافحة حشرات بالدمام

    ReplyDelete